Mam 25 lat!

Nigdy nie chwaliłam się w internecie, że mam urodziny, kilka lat temu nawet ukryłam tę informację na facebooku, ale stwierdziłam, że chyba nie ma nic złego w tym, żeby tym razem się pochwalić 😀 Wszakże kończę 25 lat, nie byle jaki to wiek. Jeszcze trzy razy tyle i będzie 100.

Kiedy byłam młodsza inaczej wyobrażałam sobie swoje życie w tym wieku. Bliżej mi teraz do 30-stki niż do 18-stki, co jest niemałym szokiem, kiedy sobie to uświadomię, bo bynajmniej tak się nie czuję. Ale chyba każdy tak ma, nie? No i w związku z tym, że od 25-tki bliżej do 30-stki, myślałam, że do tej pory będę już stateczną mężatką, będę planować kupno kołyski i wozić samochód do mechanika.

Cóż, okazało się, że stateczna raczej nie jestem, mężatką tym bardziej nie, nie planuję wcale kupna kołyski, tylko coś znacznie większego (jak wyjdzie, to pewnie się pochwalę), a samochodu nie mam, bo mieszkam w zakorkowanym Krakowie i nie odczuwam jego braku (poza tym jestem eko xd).

Okazało sie też, że mimo że moje przewidywania się nie sprawdziły, to tak naprawdę jest zajebiście 😀

25 rzeczy, których nauczyłam się przez ostatnie 25 lat

  1. Jestem mega szczęściarą, że mam taką rodzinę, jaką mam. Gdyby rodzinę można było wybierać, nic bym nie zmieniła.
  2. Fakt, że nie posiadam zdania na każdy temat jest ok i nie ujmuje mi to niczego.
  3. Relaks, nicnierobienie, odpoczynek też jest ok. Nie muszę być wciąż zajęta.
  4. Warto czasem odpuścić wyścig po bliżej niezdefiniowany, mityczny „sukces” i po prostu docenić miejsce, gdzie jest się obecnie.
  5. Nie muszę być najlepsza, żeby poczuć się wartościowa.
  6. Gorzka kawa bez mleka może człowiekowi naprawdę smakować.
  7. Książki to ŻYCIE. Powinno się czytać jak najwięcej.
  8. Ogromnie ważna jest pielęgnacja przyjaźni.
  9. Teatr może stać się największą przygodą życia.
  10. Warto sobie pozwolić na popełnianie błędów.
  11. Feminizm to nie satanizm. Nie ma co się bać tego słowa, tego poglądu i określania siebie mianem feministki, jeśli serio się nią jest.
  12. Da się żyć bez mięsa! Jeszcze pół roku temu w to nie wierzyłam i jadłam mięso kiedy tylko mogłam. Teraz z powodów etycznych nie jem praktycznie wcale (chyba że babcia zrobi obiad) i uważam to za swoje największe osiągnięcie ostatniego roku.
  13. Da się żyć bez plastikowych butelek (dzięki wielorazowej szklanej butelce i filtrom do wody z kranu) i ma się wtedy przeogromną satysfakcję, że pomaga się planecie.
  14. Warto zadawać niewygodne pytania i kwestionować nawet to, z czym zgadzaliśmy się całe życie, jeżeli czujemy, że tego potrzebujemy. Nawet, jeśli zaczynamy podważać nauki wielkiej instytucji, która powinna być wzorem moralności (zapewne wiecie, o co mi chodzi 😛 ).
  15. Trzeba chodzić na wybory i uczestniczyć, chociaż minimalnie, w życiu politycznym, bo ten kraj zginie!
  16. Osobą odpowiedzialną za moje emocje, myśli i uczucia jestem tylko i wyłącznie JA.
  17. Kobieta NIE MUSI ubierać/malować/czesać się tak, żeby podobać się mężczyznom, ale tak, żeby podobać się sobie (niby proste, a jednak sporo mi zeszło, żeby dojść do tego wniosku).
  18. Możliwość szybkiego i taniego podróżowania to jedna z najlepszych rzeczy naszej epoki.
  19. Prośba o pomoc nie jest oznaką słabości.
  20. W internecie jednak da się poznać fajnych ludzi 😀 (zawsze byłam sceptyczna co do tego).
  21. Większość rzeczy, którymi się stresowałam nie było tego warte.
  22. Nie ma absolutnie nic lepszego w kinematografii niż „Gwiezdne Wojny” 😀 NIC!
  23. Rodzynki w serniku są ok.
  24. Nie umiem w iPhone’y. Android forever!
  25. Po deszczu zawsze wychodzi słońce 🙂

Całkiem fajnie jest mieć te 25 lat 😀

11 myśli w temacie “Mam 25 lat!

  1. Zuza wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!! Poza punktem 22 podpisuję się pod wszystkimi innymi rękami i nogami:)
    Acha, a do tej setki nie śpiesz się za bardzo, korzystaj z życia teraz!! Co zresztą, jak widzę robisz z radością i sukcesami:)) Pozdrawiam

    Polubione przez 1 osoba

  2. „Być szczęśliwym – tego trzeba się nauczyć” powiedział Eurypides. Mam wrażenie, że nauczyłaś się tego. Wszystkiego najlepszego na ćwierćwiecze, myślę, bardzo ciekawego życia.

    Polubienie

  3. „Być szczęśliwym – tego trzeba się nauczyć” powiedział Eurypides. Mam wrażenie, że się tego nauczyłaś. Wszystkiego najlepszego na ćwierćwiecze, widzę, bardzo ciekawego życia.

    Polubienie

  4. Kochana Córeczki dawno temu gdy oglądałam w kinie po raz jedenasty Gwiezdne Wojny (wtedy hit sezonu) nie przypuszczałam że przytrafi mi się w życiu śliczna Zuzia która też pokocha ten film. Jak to wspaniałe towarzyszyć Ci już 25 lat🧡

    Polubione przez 1 osoba

    1. Babcia podpisuje się pod tymi wszystkimi punktami bo bije z nich wielki życiowy optymizm, a to jest to co oprócz dobrego zdrowia w życiu jest najbardziej potrzebne. Wiem coś o tym bo za miesiąc skończę 75 lat i zapewniam, że nie jest to powód do pesymistycznych myśli. M. Czubaszek mówiła, że kobieta powinna w pewnym wieku ustalić ile ma lat i tego trzymać się do końca. Ustaliłam, w głowie mam mniej niż w nogach. 🥀

      Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s